استفاده از tapc در سنتز ترکیبات آلی مثل نیتریل ها، استرها، آمیدها، بنزیل و آلیل کلریدها

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه در چهار بخش انجام شده است: آبگیری از آمیدهای نوع اول با استفاده از tapc tapc یک مـعرف شیـمیایی کارآمـد، قابل دستـرس و ارزان اسـت. آمیـدهای نـوع اول در مـجاورت tapc به نیتـریل هـای متناظر با بازده عالی تبدیل می شوند. به علاوه، با توجه به عدم استفاده از حلال و کاتالیست های فلزی، روش حاضر می تواند به عنوان یک روش با اهمیت به روش های موجود اضافه شود سنتز آمیدها و استرها با استفاده از واکنش کربوکسیلیک اسیدها با آمین ها و الکل ها در حضور tapc در این بخش یک روش جدید و کارآمد برای تهیه ی آمیدها و استرها از واکنش کربوکسیلیک اسیدها با آمین ها و الکل ها ، در حضور tapc بدون استفاده از حلال های آلی و در دمای محیط شرح داده می شود. اگر چه روش های مختلفی برای سنتز آمیدها و استرها گزارش شده است، اما بازده بالا، سادگی روش، مواد اولیه در دسترس و جداسازی آسان محصولات مورد نظر، روش حاضر را به روشی کاربردی و سودمند تبدیل می کند. ر این بخـش tapcبه عنوان یک مـعرف سودمند برای سنتز فرم آمیدها از فورمیک اسید و آمین ها معرفی می شود. در همه موارد، این روش بدون محصول جانبی بوده و فرم آمید به عنوان تنها محصول بدست می آید. شرایط ملایم، جداسازی آسان محصولات، گزینش پذیری بالا و راندمان عالی ، روش حاضر را به روش سودمندی تبدیل می کند یک روش جدید و کارآمد برای سنتز آلیل و بنزیل کلرایدها با استفاده ازtapc در بخش چهارم، یک روش جدید و کارآمـد برای تـهیه آلـیل و بنزیل کلرایدها از الکل های متـناظر با استفاده از tapc به عنوان معرف کلردار کردن شرح داده می شود. شرایط ملایم واکنش، زمان کوتاه، بازده بالا، مقرون به صرفه بودن و جداسازی آسان محصولات مورد نظر روش حاضر را به یک وسیله ی سنتزی قابل دسترس برای کاربردهای دارو سازی تبدیل می کند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فریک هیدروژن سولفات، کاتالیزوری موثر با قابلیت استفاده مجدد جهت سنتز تترازول ها و آمیدها از نیتریل ها

در بخشی از این رساله ، تهیه ترکیبات h1- تترازول های استخلاف شده در موقعیت 5، از ماده اولیه نیتریل و سدیم آزاید در حضور فریک هیدروژن سولفات fe(hso4)3 به عنوان کاتالیزوری هتروژن، گزارش شده است. واکنش نیتریل ها با سدیم آزاید در حلال dmf در دمای ?c120 در حضور فریک هیدروژن سولفات(mol10 % )، h1- تترازول های استخلاف شده در موقعیت 5 را با بازده بالا می دهد. کاتالیست با صاف کردن ساده قابل بازیابی است و ...

15 صفحه اول

سنتز n-بنزیل انامینون ها با استفاده از کاتالیزور کلرو استیک اسید تحت تابش مایکروویو

benzylaminoalkenones and benzylaminoalkenoates 3 were synthesized from reaction of benzylamine with corresponding 1,3-diketones and 1,3-ketoesters in the presence of catalytic amount of chloroacetic acid under microwave radiation. this method offers several advantages including high yield of products, recyclable of the catalyst and easy experimental work-up procedure.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه رازی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023